BELHÁČOVÁ, Věra: Návrh výukového programu
pohybové výchovy pro středoškolský věk s využitím prvků dramatické výchovy
HADAMOVÁ, Jarmila: Předmět a jeho možnosti. Metodika práce na prvním
stupni literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole
HELBICH, Zdeněk: Vzdělávání a průprava učitelů dramatické výchovy 
MILICHOVÁ, Andrea: Kultivace prvků dramatické kultury u dítěte s těžištěm
v přechodu k divadelní práci u pubescentů a adolescentů 
SKÝPALA, Ivo: Graffiti jako vyhraněný sociokulturní jev současné mládeže
a hledání přístupů k práci s ním 
SVOBODOVÁ, Silvie: Využití dramatické výchovy při práci ve skupině, do níž
je integrovaná autistická dívka
VELIKÁ, Alena: Dramatická výchovy a její využití při práci s dospělými
mentálně retardovanými
VERNER, Petr: Zařazení předmětu Dramatická výchovy do výuky na 1. stupni
základní školy 
VESELÝ, Jan: Zachycení procesu vzniku inscenace s dětským divadelním
souborem - Tohočasu bezpeří
VYSUŠIL, Václav: Stolní deskové hry a jejich využití v dramatické výchově
KURKOVÁ, Květoslava: Cesta od hudebního podnětu
k divadelnímu představení
PUTACHIDIS, Jannis: Dramatizace knihy "Osada pravěkých lovců" a plán
práce se středoškoláky od vzniklé dramatizace k divadelnímu představení
SEVERINOVÁ, Petra: Návrh výukového programu dějin světového divadla
metodou dramatické výchovy
ŠTĚPÁNKOVÁ, Radka: Funkce kostýmu při práci  s postavou v dramatické
výchově
VESELÁ, Radovana: Využití volného času u mládeže od 11-ti do 19-ti let
FRANTIŠÁK, Martin : Otázka komunity jako ostrova
stability
KUNEŠ, Jaroslav: Cesta k pochopení společenského tance se zaměřením na
tance latinskoamerické
LIŠKOVÁ, Monika: Rozšíření nonverbální složky lidské komunikace prostřednictvím
dramatické výchovy
PANTUČKOVÁ, Barbora: Maska v dramatické výchově v návaznosti na postavení
masky v mýtových kulturách
SLÁMOVÁ, Petra: Projekty protidrogové výchovy s využitím metod tvořivé
dramatiky
BROŽKOVÁ, Galina:  Analýza vzniku divadelního
představení a použití metod dramatické výchovy při práci s ochotnickými
herci
GRMOLCOVÁ, Gabriela: Tolerance jako prevence rasismu a xenofobie v projektu
dramatické výchovy
HECZKO, Konrád: Dramatická výchova pro ulici
HYNŠTOVÁ, Gabriela: Vybrané výroční obyčeje z Valašska a jejich možnosti
využití v dramatické výchově
JOVANOVSKI, Marek: Obřad a možnosti jeho využití při práci se skupinou
KOŠŤÁLOVÁ, Petra: Možnosti dramatické výchovy v dětské  nemocnici.
přiblížení nově vznikajícího oboru "herní práce", snaha o
srovnání a propojení s dramatickou výchovou
MIFKOVÁ, Jana: Možnosti využití dramatické výchovy v etopedické praxi
NOVÁKOVÁ, Kristýna: Možnosti a meze dramatické výchovy ve vztahu k
psychoterapii
PATAKIOVÁ, Jitka: Dramatická výchova jako možný průvodce člověka dnešním
světem
STRÁNSKÝ, Michal:  Prázdninová škola hrou. O ironii hry, divadla a umění
v metodice Prázdninové školy Lipnice
SVOZILOVÁ, Petra: Od zkušenosti k poznání cestou filosofování s dětmi a
dospívajícími v dramatické výchově
TRČKOVÁ, Anna: Hledání místa a využití hry v přípravě představení
VLČKOVÁ, Sylva: Můj klaun dnes a využití této postavy při vedení pohybové
dílny s divadelním souborem a při práci s dlouhodobě nemocnými dětmi
BRHELOVÁ, Eva: Moje hledání specifických rysů
autorské tvorby s neherci
BUREŠOVÁ, Jaroslava:  K problematice komunikační výchovy na školách
se zaměřením na II. stupeň základní školy
FORMANOVÁ, Monika: Využití humoru při práci pedagoga dramatické výchovy a
vedoucího divadelní inscenace
HOUDKOVÁ, Markéta: Hledání identity tělesně handicapovaných v období
dospívání
HRUBÁ, Jana: Sókratovský rozhovor v projektu dramatické výchovy
KOLBABOVÁ, Eva: Projekt pro handicapované v dramatické výchově
KORČÁKOVÁ, Kateřina: Systém dovedností z oblasti dramatické výchovy
absolventů SPgŠ
MALÉŘOVÁ, Markéta: Využití metod dramatické výchovy k aktivaci seniorů
NAVRÁTIL, Kamil: Tvorba a realizace hudební dílny pro rozvoj rytmických
schopností
ROŽTEK, Milan: Tvorba réžijno-dramatického konceptu pohybového divadla hraného
mládežou
ŽÁKOVÁ, Zuzana: Divadlo pro děti rovná se pohádka?
BLAŽKOVÁ, Petra: Osobnost vedoucího amatérského
divadelního souboru
BEDNÁŘ, Radek: Práce neprofesionálního herce v neprofesionálních podmínkách
(na základě K. S. Stanislavského a jeho žáka)
BUŠKOVÁ, Pavla: Principy výuky psychosomatických disciplín na HKU Utrecht
GRUNA, Tomáš: Video v dramatické výchově. (Využití videotechniky v
dramatické výchově)
HAJDA, Petr: Pubertální mládež a osobní výpověď v amatérském divadle
HAK, Martin: Pohled na stavbu lekce dramatické výchovy skrze Aristotelovu
Poetiku
JIRSOVÁ, Magdaléna: Výchova k toleranci metodami a prostředky dramatické výchovy
KRATOCHVÍLOVÁ, Adéla: Žonglování v práci s dětmi a dospívajícími
KUČEROVÁ, Michaela: Scénografie v inscenaci dětského divadelního souboru
MACKOVÁ, Radka: Divadlo Fórum. Postupy Divadla Fórum Augusto Boala v práci s
dospívajícími u nás
POUTACHIDOU, Ekaterini: Vznik a vývoj dramatické výchovy v Řecku
REGNEROVÁ, Hana: Multikulturní výchova cestou dramatické výchovy
REMSOVÁ, Lenka: Muzeopedagogika a dramatická výchova
SCHNEIDER, Jiří: Osobnost hráčů počítačových her
SEDLÁČKOVÁ, Pavlína: Bariéry v komunikaci v období profesní profilace
vysokoškoláků
SIROTEK, Petr: Funkce dramatické výchovy na letním dětském táboře
ŠPRYNAR, Jan: Hledání historické paměti místa a její vyjádření
divadelním obřadem
ŠIMKOVÁ, Anna: Drama a ekosofie
ŠUŠKLEBOVÁ, Bohumila: Prevence sociálně patologických jevů dramatickou výchovou
VALOVÁ, Lucie: Volnočasové aktivity v dětských domovech z hlediska
dramatické výchovy
VODIČKA, Ondřej: Dětský divadelní festival. Organizace divadelního
festivalu
ZÁPAŘKOVÁ, Jana: Propagace volnočasových aktivit pro děti
CERHOVÁ, Hana: Dětský herecký projev
DUŠKOVÁ,  Kristýna: Tvůrčí proces na linii hudba-příběh-tělo
JARČEVSKÝ, Petr: Dramatizace pro adolescenty
JOVANOVSKÁ, Milada: Tvorba herecké postavy s dětmi ve věku 10-13 let
KADLECOVÁ, Eva: Divadlo v maskách
KALINOVÁ, Jarmila: Projektové vyučování estetickovýchovných předmětů
(se zaměřením na II. stupeň základních škol nebo adekvátní ročníky víceletého
gymnázia)
NEUMANNOVÁ, Eva: Tvorba autorské inscenace s dětských kolektivem (cestou
"postupného tvoření dramatického příběhu")
SPUDILOVÁ, Jana: Jak se dělá divadlo s dětmi. Současné inscenační
postupy používané v České republice při práci na divadelním tvaru s dětmi
mladšími a středního věku
TLUSTÝ, Petr: Dětský divadelní festival Dětská scéna
VACULOVÁ, Pavla: Proces inscenační práce, ve které má vazba tématu a
prostoru dominantní postavení
VŠETIČKOVÁ, Magda: Cesty obraznosti aneb Užití obrazných prostředků v
dramatické výchově
SVOZILOVÁ, Petra: Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání
GAJDUŠKOVÁ, Ivana: Přenesení prožitku ze
situace herní do jevištní aneb Hledání cest od prožitku ke zkušenosti v
modelových situacích
HANZL, Josef: Akční hry na hodiny pro dospívající a dospělé
HENSLOVÁ, Zdeňka: Rozvíjení dětí ve věku šest až osm let skrze práci s
loutkou
KERELOVÁ, Alena: Charakteristické procesy režijní práce s hercem amatérem
adolescenčního věku
KUČEROVÁ, Jana: Klaunské herectví a dítě jako komik
MATYÁŠOVÁ, Lucie: Site specific v neprofesionální tvorbě
OCHRYMČUKOVÁ, Eva: Umění a dospívající. (Rozvoj schopnosti mládeže vnímat
umění)
PALÁTOVÁ, Karolína: Popis jednoho zápasu o smysl aneb Postavení, využití
a funkce příběhu v herně-dramatických strukturách
POKORNÁ, Lada: Postavení diváka-aktéra divadla ve výchově
PROCHÁZKA, Michal: Dítě divákem. Změny v percepci divadelního tvaru u dětí
předškolního až středního školního věku
ŠTĚPÁNKOVÁ, Lucie: Zkoumání procesů, které vedou k přirozenému projevu
na jevišti
ŠUMNÁ, Ilona: Proces tvorby mizanscény s adolescenty Se zaměřením na prostředky
divadelní komiky
Bakalářské práce
ČECHOVÁ, Tereza: Tvorba výukového programu dramatické výchovy dle potřeb učitele 
v rámci školních vzdělávacích programů 
HAJDOVÁ, Lenka: Organizace festivalu mladého divadla s amatérskou skupinou 
HÖNIGOVÁ, Berit: Proces tvorby inscenace divadla v maskách pod vedením Tatjany 
Brinkman, realizace a sdělnost výsledného tvaru 
JEVICKÁ, Jana: Místo a funkce dramatické hry pro věk adolescence a mladší 
dospělosti 
KLVAŇ, Ivo: Možnosti využití dramatických textů v dramaturgii mladých 
neprofesionálních skupin 
KOSTŘICOVÁ, Kamila: Cesty dramatické výchovy do základních škol 
KOVÁČ, Tomáš: Koncepce a pravidla improvizační ligy jako klíčový prvek určující 
charakter divadelní komunikace mezi herci a diváky 
OUHRABKOVÁ, Daniela: Divadelní lektor u profesionálního divadla. Funkce, 
postavení a význam této profese v německé kulturní oblasti 
ŠIDLOVÁ, Barbora: Cesta od herního jednání k jednání jevištnímu s dětmi ve věku 
od sedmi do jedenácti let 
VYVIJALOVÁ, Tereza: Site specific performance jako forma divadelní tvorby s 
neprofesionály
Magisterské diplomové práce
BALÁŽOVÁ, Petra: Přeměna zážitku ve zkušenost ve výukových programech dramatické 
výchovy 
DROZDOVÁ, Vanda: Dítě a dospívající jako účinkující v inscenacích 
profesionálního divadla 
KOBEROVÁ, Eva Anna: Dramatická výchova na základní škole. Cesty dramatické 
výchovy do školního vzdělávacího programu základního vzdělávání 
MAXA, Miloš: Jak pomoci škole s výběrem a reflexí profesionálního divadelního 
představení aneb Diváci, jde o vás! 
MRÁZOVÁ, Radmila: Dana Svozilová, její přínos pro dramatickou výchovu 
PETROVICOVÁ, Iva Kateřina: Moje cesta za autorskou pohádkou pro děti 
předškolního věku 
SOUKALOVÁ, Tereza: Věk dětského herce jako kritérium pro výběr charakteru 
inscenační práce 
VAŇKOVÁ, Kateřina: Funkce hudební složky a proces její tvorby v inscenacích 
neprofesionálního divadla
Bakalářské práce
DAVID, Petr: Metodika práce Emy Zámečníkové vedoucí ke vzniku inscenace se 
středoškolskou skupinou 
DOLEJŠOVÁ, Jana: Proces tvorby inscenace pohybového divadla s neprofesionální 
skupinou 
DOMKÁŘ, Martin: Rozvíjení tvořivosti neherců režijní prací na autorské inscenaci
MLEZIVOVÁ, Zdenka: Hra s tělem aneb herectví na principu loutky 
NOVÁKOVÁ, Vendula: Raszewski, Mozart, Eminem a ti druzí. Specifika práce Nadji 
Raszewski při projektech pohybového divadla s dětmi a mládeží 
PACÁKOVÁ, Pavlína: Joker v Divadle Fórum… aneb jak se stát jokerem a jaká je 
jeho úloha v jednotlivých částech dílny Divadla Fórum 
PETRŮ, Zdeňka: Cesta k divadelnímu tvaru v dramatické výchově a dramaterapii 
PĚCHA, Petr: Tvorba divadelní inscenace inspirované folklórem s 
neprofesionálními herci ve věku 15 – 16 let 
VAŠICA, Jakub: Hudba a zvuky v procesu divadelní tvorby
Bakalářské práce - kombinované 
studium 
HÁDLÍKOVÁ, Pavla: Hrajeme si pro Vás a s Vámi. Možnosti tvorby inscenačního 
tvaru s dětmi v mateřské škole 
HLÁVKOVÁ, Marie: Předškolní vzdělávání jako první etapa vzdělávání podle 
Rámcových vzdělávacích programů. Dramatická výchova jako cesta k naplňování 
klíčových kompetencí RVP 
KLUBUSOVÁ, Ludmila: Návrh metodiky práce dramatickém kroužku pro děti se 
specifickými vývojovými poruchami 
KOVAŘÍKOVÁ, Marcela: Přednes na 1.stupni literárně dramatického oboru ZUŠ 
KOZLOVÁ, Veronika: Tvořivá hra v mateřské škole 
RYCHECKÝ, Alexandr: Skutečnost a možnosti práce Dramacentra a divadelního studia 
Dramacentra „DIVIDLO“ SVČ Korunka 
ŠPATNÁ, Emilie: Výukové programy dramatické výchovy v Brně 
VRBKOVÁ, Ladislava: Dramatická výchova na střední pedagogické škole 
ZÁBRANSKÁ, Zdena: Praktické využití dramatické výchovy při naplňování cílů a 
kompetencí RVP v zájmových činnostech školní družinyv
Magisterská diplomová práce
MACHEK, Tomáš: Divadelní práce s romskými (ne)herci
Bakalářské práce
FEJFAROVÁ, Veronika: Voiceband aneb Netradiční způsob práce s textem, zvuky a 
slovem 
HERZOGOVÁ, Eva: Metody vedoucí ke zkvalitnění práce s dětským přednašečem a ke 
zvýšení úrovně dětského přednesu 
HRABAL, Adam: Vnímání televizní soutěže „Věříš si?“ a její dopad na dětského 
diváka 
JIRÁSKOVÁ, Lenka: Divadlo poezie ještě žije! 
KROUPOVÁ, Pavla: Smích léčí aneb Profesní dráha zdravotního klauna 
MIKANOVÁ, Kateřina: Alexej Pernica a jeho metody v herecké průpravě na ADV 
NAVRÁTILOVÁ, Anežka: Rozvíjení herecké představivosti a fantazie (v rámci výuky 
dramatické výchovy při práci s adolescenty) 
ŠLECHTOVÁ, Věra: Podoby hodnocení literárně-dramatických oborů ZUŠ 
TRÁVNÍČKOVÁ, Zdeňka: Předpoklady hereckého projevu a specifika jejich rozvíjení 
v období dospívání
Magisterské diplomové práce
ČECHOVÁ, Tereza: Scénografie jako podaná ruka neprofesionálním divadelním 
souborům 
HAJDOVÁ, Lenka: HOBBLÍK a MUMRAJ!, ŠPÍL-BERG, NADĚLENÍ – charakteristika a 
srovnání 
HÖNIGOVÁ, Berit: Některé možnosti užití masky u neprofesionálních divadelních 
skupin 
JEVICKÁ, Jana: Centrum neprofesionálního divadla – návrh modelu na základě 
zkušeností z anglického centra dramatické výchovy 
KOSTŘICOVÁ, Kamila: Proces inscenační tvorby v teorii i praxi 
MAXOVÁ, Barbora: Divadlo ve školce. Principy interakce a participace v 
inscenacích pro předškolní děti 
VYVIJALOVÁ, Tereza: Možné cesty vedení neprofesionálních herců k tvorbě herecké 
postavy v rámci tvorby inscenace z pohledu režiséra neprofesionálního divadla
Bakalářské práce
DOLEŽEL, Marek: Jak nabídnout dramatickou výchovu dospělým. Dramatická výchova 
jako zdroj osobního poznání 
JAROŠOVÁ, Martina: Divadlo pro děti s poruchami autistického spektra. Specifika 
vnímání divadla dětmi s autismem. Úloha divadla při rozvoji sociální percepce 
dětí s PAS 
KONÝVKA, Jonáš: Individuální herecká tvorba směřující k samostatnému a 
svébytnému výstupu s žáky II. stupně na ZUŠ 
MUŽÍK, Matěj: Elektronická hra jako cesta ke strukturované dramatické hře 
SLOVÁKOVÁ, Veronika: Divadelní práce v dramatické specializaci na SPgŠ v Přerově
URBÁŠKOVÁ, Pavla Klára: Festival Sítko - propagační strategie 
ZIKOVÁ, Šárka: Práce s loutkou jako tvůrčí postup k přirozenému hereckému 
projevu dětí mladšího školního věku
Magisterské diplomové práce
DAVID, Petr: Základy divadelního osvětlování a vizuální projekce v 
neprofesionálním divadle 
KLVAŇ, Ivo: Využití Devising Theatre v českém prostředí na základě srovnání s 
autorským divadlem